Connect with us

Uncategorized

Mereka Berkahwin Pada Usia Muda Tetapi Wanita Ini Ceritakan Kenapa Suami Sanggup Ceraikan Dia Semata Mata Kerana Ini

Published

on

Kalau dah jodoh tiba diawal waktu, tak salah untuk mendirikan perkahwinan walaupun usia masih lagi setahun jagung. Paling penting adalah untuk sentiasa bersedia untuk selalu belajar ilmu rumah tangga dan memperbaikai kelemahan antara satu sama lain.

Tak dinafikan juga, ada yang mendirikan rumah tangga pada usia yang muda kerana terlampau taksub mengejar trend. Sedangkan, persediaan dari segi pelbagai aspek terutamanya kewangan dan juga agama serta ilmu rumah tangga masih lagi terkontang-kanting.

Kahwin awal, akhirnya jadi janda…

Di Twitter, salah seorang pengguna laman tersebut telah berkongsikan satu peristiwa pahit yang telah dialami oleh rakannya sendiri. Rakannya itu kini telah diceraikan kerana bekas suaminya belum puas lagi untuk hidup berseronok.

Jelas pemuda itu lagi, kawan perempuannya itu telah mendirikan rumah tangga pada usianya yang muda.

Bekas suami tak bersedia nak kahwin lagi…

“Tak pernah nak ajak solat sekali…”

“Takutnya tersalah pilih orang…”

Sudah tentunya perkongsian lelaki ini telah membuatkan banyak pengguna Twitter memberikan pandangan dan kritikan terhadap pengalaman yang dikongsikan. Ada juga yang dilihat ketakutan jika berada dalam situasi yang sama suatu hari nanti.

Ada yang kahwin, suami asyik minta duit je…

Ada yang takut nak kahwin sebab jadi kes macam ni

Enjoy puas2 dulu, lepastu baru kahwin!

“Laki bawa balik perempuan?”

Kesimpulannya, pucuk pangkalnya sesuatu masalah itu berbaliklah kepada diri sendiri. Lakukan keputusan dengan muhasabah tanpa melibatkan nafsu dan pengaruh orang sekeliling

kredit borak daily via kartel dakwah

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Pendedahan Perangai Anak Murid Biadap Apabila Mereka Kencing Dalam Botol Hand Sanitizer Sekolah

Published

on

By

Di Twitter, seorang guru berkongsi kisah mengenai sikap pelajar yang biadap sewaktu di sekolah. Menurutnya, pelajar tersebut telah membuang air kecil di dalam botol ‘hand sanitizer’ yang disediakan oleh pihak sekolah buat kegunaan para pendidik.

Kuasa merotan sudah tiada

Guru yang dikenali sebagai Shaafaz, memberitahu dia tidak tahu bagaimana hendak mendidik para pelajar zaman sekarang. Tambahnya, mereka tergamak mempermainkan guru dengan melakukan perbuatan yang tidak sepatutnya. Ujarnya lagi, kuasa merotan sudah tiada kesan.

Tolong didik anak

Di samping itu, dia turut memberi nasihat buat bakal ibu bapa di luar sana agar mendidik anak dengan cara yang elok. Di akhir perkongsian itu, Shaafaz memberitahu bahawa pendidikan utama adalah di rumah bukannya di sekolah.

Gives me a heart attack

Rata-rata netizen, meluahkan perasaan kecewa dan geram apabila segelintir pelajar sanggup melakukan perbuatan biadap terhadap guru mereka.

Sumber: Shaafaz via Oh Bulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Uncategorized

Budak Viral ‘Makanan Pun Beli Sendiri’ Hiba Di Sisi Jnazah. Al Fatihah

Published

on

By

“Makanan pun beli sendighi na” Siapa ingat lagi adik ni,Yang Gambar nya telah menjadi tular di laman sosial media.  Pernah tular dengan sebuah video yang petah bercakap dalam loghat kedah, berat ujian bagi Adyna Summayyah apabila mengetahui bapanya meninggal dunia petang Jumaat lalu.

Berikut rakaman video yang di kongis oleh Fakhrul UNIC

“sapa ingat adik mayah “makanan pun beli sendighi na” , telah pulang kerahmatullah ayahnya pada hari jumaat baru ni..sayu sy dgr tangisan anak ini..sama2 doakan adik sumayyah serta keluarganya kuat dan tabah..Allah tahu yg lebih baik, moga Allah sentiasa bimbing perjalanan keluarga ini dibawah rahmatNya sampai ke syurga..bertemu balik dgn org tersayang di sana. Allahummaghfirlahu Warhamhu  – alfatihah”


Berita sedih tersebut dikongsi di laman Instagram kanak-kanak berusia tujuh tahun itu dengan memuat naik beberapa keping gambar yang duduk hiba di sisi jenazah bapanya.

Walau bagaimanapun, tiada maklumat lanjut diperolehi mengenai pemergiaan Allahyarham selain doa Summayyah agar arwah bapanya tenang di sana.

“Semoga ayah tenang di sana. Al-Fatihah untuk ayah. 9.7.2020 (Petang Jumaat),” tulis kapsyen pada posting murid yang bersekolah di sebuah sekolah di Jitra, Kedah itu.
Posting berkenaan mendapat ratusan komen netizen yang rata-rata menitipkan doa dan ucapan takziah serta berharap Summayyah terus kuat menerima takdir Allah SWT.

Kesian mata merah duduk menangis… Salam takziah buat keluarga. Moga Mayah selalu kuat sayang!

Posting kakak Summayyah

Innalillahi wainna ilaihi raji’un.  Mendoakan agar Mayah terus kuat membesar jadi anak yang solehah buat arwah ayah yg dikasihinya.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : Adyna Summayyah , Puteri Seri Mawar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Continue Reading

Uncategorized

Pr0fesi0nal, Khir Rahman ketepi isu hutang, bergandingan dengan Ogy dalam telefilem – “Itu masalah kami berdua, tiada kaitan orang lain”

Published

on

By

PELAKON dan pengarah, Khir Rahman memilih untuk bersikap profesional digandingkan bersama Fauziah Ahmad Daud dalam telefilem Pencipta Pegang Waktu (TV3) yang baru selesai menjalani penggambaran pada Isnin.

Khir atau Khairulizam Abdul Rahman, 47, berkata isu tuntutan bayaran tertangguh teater Korupsi Dewan Semandung hanya membabitkan mereka berdua dan tiada kaitan dengan produksi telefilem berkenaan.

“Saya sebagai pihak yang menuntut hutang mungkin tak rasa janggal sangat, tapi di pihak dia mungkin ada rasa lain! Apa-apa pun saya cuba elakkan rasa serba salah itu supaya penggambaran kami semua lancar.

“Alhamdulillah proses penggambaran berjalan baik tanpa timbul sebarang isu. Kami dah kenal lama dan industri kita pun kecil… ke mana pergi tetap akan berjumpa!,” katanya kepada mStar.

 

Netizen puji sikap profesional yang ditunjukkan Ogy dan Khir.

Pada Ahad lalu, tersebar foto Khir bersama Fauziah atau Ogy dan Que Haidar menjalani penggambaran telefilem tersebut di laman Instagram.

Rata-ratanya memuji sikap profesional yang ditunjukkan oleh Khir sepanjang berlakon dalam telefilem istimewa sempena Aidiladha ini.

Pada Mei lalu, beberapa pelakon teater Korupsi Dewan Semandung memuat naik status di laman sosial mendakwa Ogy mendiamkan diri selepas didesak untuk melunaskan bayaran tersebut.

Saya dan Ogy sudah kenal lama, dia tahu saya bukan orang yang suka buat hal dan dia tahu saya sentiasa profesional apabila membabitkan hal kerja

KHIR RAHMAN

PELAKON DAN PENGARAH

Namun, Ogy yang juga pemilik Syarikat Ogy Ventures & Network Sdn Bhd, menafikan dia melarikan diri dan memberitahu sedang berusaha mencari dana bagi menyelesaikan bayaran tertunggak itu.

Sementara itu, Khir berkata, dia sudah dimaklumkan lebih awal oleh pihak produksi mengenai penglibatan Ogy dalam telefilem berkenaan.

“Ya! saya tahu Ogy ada berlakon sekali setelah dimaklumkan produksi… saya tiada masalah untuk berlakon sama.

 

Ogy bersama barisan pelakon teater Korupsi Dewan Semandung.

“Saya dan Ogy sudah kenal lama, dia tahu saya bukan orang yang suka buat hal dan dia tahu saya sentiasa profesional apabila membabitkan hal kerja,” ujarnya.

Ditanya mengenai bayaran teater Korupsi Dewan Semandung yang masih belum dilunaskan, Khir berkata mereka masih belum menerima bayaran tertangguh itu.

Bagaimanapun dia dapat melihat usaha yang dilakukan oleh pelakon filem Ali Setan itu dalam menyelesaikan masalah itu.

“Soal bayaran belum tahu lagi bila akan selesai. Saya pun tak mahu hukum dia atas apa yang berlaku tapi saya nampak usaha itu ada.

“Buat masa ini kita dah tak boleh ikut kontrak perjanjian itu… dia dapat bayar sikit-sikit pun kita terima!,” katanya.

Sumber:Mstar

Continue Reading

Popular